קוראים

יום שני, 20 ביוני 2016

יום שלישי

התחלנו את היום בסיור ברובע העתיק של אמסטרדם שהועבר על ידי יולין חברה של רות. היה סיור מעניין מאוד לדעתי, בעיקר בגלל שהיא הסבירה לנו על ההיסטוריה של העיר והראתה לנו את זה דרך מפה. אחרי זה כמו שציינתי למעלה יצאנו איתה לסיור שם ההסבר על המפה התחבר למציאות וזה גרם לי להתחבר לסיור הזה.

אחרי זה המשכנו לבית הכנסת הרפורמי שבו פגשנו סטודנטים הולנדים-נוצרים ומוסלמים, שגם הם עושים תואר בחינוך. שוחחנו איתם על המצב בהולנד ואיך הם מרגישים לגבי זה וכך קיבלנו מהם תמונה על החיים בהולנד. בנוסף, הם שאלו אותנו שאלות על הארץ שגרמו לנו לחשוב יותר לעומק על הדברים, לשמוע דברים שלא רואים כשאת/ה בארץ. דרך השיח הזה למדנו להכיר את צורת החשיבה ומה סטודנטים מחו"ל יודעים על המצב שקיים בארץ. בעזרת השיח הזה חלק מחברי המשלחת יצרו חברויות עם הסטודנטים מהולנד והחליפו איתם פרטים ליצירת תקשורת.

אחרי זה אני שד'א ויונה הצגנו מצגת שהכנו בעקבות שאלה שהעלנו במפגשים הראשונים של 
ההכנה לסמינר בארץ. השאלה שהצגנו הייתה: "איך בתור מורים לעתיד אנחנו רואים את הדרך לקדם את הפיתרון לסכסוך?". הצגנו את המצגת שלנו ואחר כך נתנו לסטודנטים מספר שאלות והם היו צריכים לבחור את השאלה שהם רוצים לעסוק בה ולהתחלק לקבוצות.

הרגשתי שהחלק הזה עזר ותרם להמשך השיח ויצירת הקשר בין הקבוצה שלנו (סטודנטים ממכללת דוד ילין) לבין הסטונדטים ההולנדים. גם השאלות הללו עזרו לקבוצה שלנו לחזק את הקשר, להעמיק בו ולהמשיך להכיר אחד את השני. כאשר הצגתי את המצגת היה לי קצת חשש בהתחלה, אבל גם הייתה לי רצון להעביר אותה להם, מפני שיצא לי לפגוש אנשים שונים בהולנד שלא הכירו את המצב בארץ או את הגורמים שהובילו אליו. המצגת שהכנו שלושתנו ביחד, בא מנקודה נטרלית מאוד ומראה כמה חלקים מההיסטוריה גם של הישראלים וגם של הערבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה